Moslima's Online

Wij zijn: zusters omwille van Allah, samen op het pad van Allah, elkaar helpend naar de tevredenheid van Allah, samen opweg naar al-Djannah, bi idhnillaah!

PortaalPortaal  IndexIndex  PublicationsPublications  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Het forum op je smartphone of tablet? Download de app TopicIt en maak een account met hetzelfde e-mailadres als waar je je mee registreerd hebt op het forum

Deel | 

ruqya of bescherming tegen muziek

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Umm Adam

Aantal berichten : 1114
Registratiedatum : 12-09-14

BerichtOnderwerp: ruqya of bescherming tegen muziek    za 21 nov - 22:52

assalamu aleikum wa rahmatullah,

ik weet over muziek en de schadelijke invloed op het hart die het kan hebben etc.
wij hebben geen tv meer en eigenlijk is er bij ons thuis nooit vanuit ons muziek te horen. soms gebeurt het echter dat mijn zoontje wel muziek hoort, hij wordt hier heel onrustig van en dan kan hij niet goed slapen.

wat kan je doen als zoiets gebeurt, is er een speciale ruqya voor.

ik zet wel surah baqarah voor hem aan, maar helaas soms hoor je die muziek of dat ritme nog steeds door de koran.

ik kan ook niet vragen of het zachter kan, die buren zijn niet echt bereidwillig.

liefs sannae
Terug naar boven Ga naar beneden
Aylina
Admin
Admin

Aantal berichten : 1856
Registratiedatum : 08-09-14

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    zo 22 nov - 22:15

Wa 'alaykoem salaam wa rahmatoellaahi wa barakaatoeh lieverd,

O dat is naar inderdaad. Wij hebben dat hier ook alleen horen het niet zo heel erg hard gelukkig. Voor zover ik weet is er niet speciale roqya voor maar ik zou in iedergeval soerah al Baqarah indd aanzetten en misschien ietsjes harder vanaf een iets verdere afstand ofzo. Als het is om hem rustiger te krijgen kan je er misschien even bij blijven.

Gair in shaa Allaah moge ALlah ons beschermen tegen het kwaad.

Liefs
http://moslimasonline.com
Umm Adam

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    zo 22 nov - 23:57

assalamu aleikum wa rahmatullahi wa barakatuh lieve zuster,

ameen op je dua, djazak allahu ghairan voor je reactie.

ja ik blijf wel bij hem, maar hij komt gewoon niet in slaap. ik merk gewoon echt dat de muziek invloed heeft op hem, miskien.
sabr in shaa allah.

liefs sannae

Al Muwahidah
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 718
Registratiedatum : 09-09-14

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    ma 23 nov - 1:06

Salaam alaikoum lieverd,

Miskien, arm ventje. Hij is het gewoon helemaal niet gewend van die herrie op de achtergrond.
Ik heb het even voor je opgezocht uit dit boekje:
Smeekbeden en Roeqya van Shaykh al Qahtani

Bij 'Nachtmerries en slaapproblemen (blz 150)
A'oedhoe bikalimati l-lahi t-tammati min ghaddabihi wa 'iqabihi, wa sharri 'ibadihi,
wa min hamazati sh-shayatini wa an yahdoeroeni

"Ik zoek mijn toevlucht bij de volmaakte Woorden van Allah tegen Zijn toorn,
Zijn bestraffing, het kwaad van Zijn dienaren en de verleidingen van de demonen alsook tegen hun aanwezigheid." (Aboe Dawoed 170)

Moge Allah azza wa Djall kleine Mohammed Amine beschermen.

Liefs :lllove:
http://www.moslimasonline.com/
Umm Adam

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    di 24 nov - 8:14

wa aleikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh lieverd,

ja klopt ook wat je zegt hij is het waarschijnlijk helemaal niet gewend wa alhamdullilah.

maar ik vraag me wel af, kinderen die opgroeien in een huis waar iedere dag muziek gedraaid wordt dat moet toch invloed hebben.

ghair in shaa allah, ik ben heel blij met deze dua. ik ga het in shaa allah snel proberen als het weer nodig is. djazak allahu ghairan.

liefs sannae
Aylina
Admin
Admin

Aantal berichten : 1856
Registratiedatum : 08-09-14

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    di 24 nov - 21:05

Assalaamoe 'alaykoem,

Ameen! :bbb:
Soebhana Allaah laatst las ik ergens dat het ook helemaal niet goed is, buiten wat de Islam zegt natuurlijk, al die drukke muziek en kinderprogramma's. Kinderen worden er druk van. Vroeger en soms nog steeds werd beweerd dat het goed voor allerlei hersenverbindingen was maar dat lijkt me heel sterk. De Islam verbiedt het niet voor niets alhamdoellilaah. Kijkt hij weleens een islamitisch tekenfilmpje of iets zonder muziek op de computer?

roos
http://moslimasonline.com
Umm Adam

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    di 24 nov - 23:09

wa aleikum salaam wa rahmatullah,

ja lieverd, dat klopt wel echt.
in de eerste paar jaar worden heel veel nieuwe hersenverbindingen aangelegd en die hoeveelheid hiervan en ook welke worden beinvloed door de omgeving. bijvoorbeeld door welke mensen om je baby heen zijn, gaat hij naar kinderdagverblijf of is hij thuis met zijn mama.

ook i-pad of dergelijke apparaten hebben invloed op de verbindingen van hersenen van kinderen. bepaald speelgoed is beter, wa allahu alim.
ik heb hier wel eens over gelezen, creativiteit en ruimtelijk inzicht zijn bijvoorbeeld beter te ontwikkelen met duplo of blokken dan met een i-pad.

ik zal in shaa allah die artikelen eens terugzoeken en hier delen.

mijn zoontje kijkt trouwens helemaal geen tekenfilms ook niet islamitisch. heel soms ziet hij een stukje van het nieuws als we dat kijken op onze laptop maar dat is het.
we kijken eigenlijk pas als hij slaapt. tv hebben we niet omdat de satelliet kapot is maar als die weer gemaakt wordt heb ik ook liever dat hij gewoon speelt met speelgoed.
hij is maa shaa allah heel creatief met een lege doos of een lege rol van keukenpapier, daarnaast is hij nu veel bezig met bouwen van duplo en kleuren vindt hij ook leuk.

ik zie geen enkele meerwaarde in tekenfilms of i-pad eerlijk gezegd.
wel lees ik hem dagelijks meerdere keren voor, dat heeft ook positieve invloed op vorming van verbindingen in de hersenen.

ik las zelfs ergens dat de directeur van apple, steve jobs zijn kinderen juist niet op de i-pad wil omdat hij het niet goed vindt voor de ontwikkeling.

liefs sannae
Oum Yasmin

Aantal berichten : 1144

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    wo 25 nov - 1:32

Salaam aleikoum wa rahmatuAllah,

Ik ben opgevoed in een huis met 24/7 muziek, mijn vader en oom zijn/waren ook muziekant net zoals een groot deel van de vriendenkring.
Ik was tot mijn bekering ook helemaal gek van muziek, kon niet zonder, volgens mij is dat een vd weinige dingen waarmee ik door ben gegaan echt tot mijn bekering als het niet nog langer was.
En nu....nu is het af en toe een ware discotheek in mijn hoofd. Of dat ligt aan de genen, mijn opvoeding en of leven wat ik zelf heb geleid, gewoon vatbaarheid of shaytaan of combi van dat weet ik niet.
Ik hoef maar even door een supermarkt te lopen en het is raak, dan ga ik naar bed en sta ik op met de liedjes die daar gedraaid werden. Of soms ook met muziek waar ik zelf naar luisterde vroeger en zelfs van heeeeeeeel vroeger wayyyy back en zelfs liedjes waar ik destijds al een gruwelijke hekel aan had, van Elton John ofzo hahaha, verschrikkelijk.

Door mijn omgeving weet ik wel, dat mochten er kinderen komen, dat ik dan maar de energie moet vinden om ze zelf te vermaken want ipads en weet ik veel wat er tegen die tijd allemaal is, daar wil ik mn kind niet aan. Zelfs islamitisch goed opgevoedde kinderen zie je met die dingen, zoals een kleine ougty die ik goed ken. Je hebt zo'n ballerina muisje, zingt en danst, harstikke leuk hoor, maar kleine ougty, die eigenlijk inmiddels niet meer zo heel klein is, danst en zingt rustig mee.
Zat laatst met haar te kijken naar Pingu en Shaun the sheep en jawel, zitten die deuntjes weer in mn hoofd.
Ook zie ik andere moslimkids de hele dag met zo'n ding zeulen en al die filmpjes en tekenfilmpjes zijn met muziek en dan nog los van de inhoud, wat meestal ook niet islamitisch verantwoord is.

Goed van je Sannae van die blokken en Duplo enzo, lekker old school, niks mee mee. Laat ze er niet aan wennen en let ook goed op de kids die bij je thuis komen. Sorry maar dan zeg ik tegen mams dat ze de tablets ed thuis mogen laten. (Zeg ik nu stoer)

flowe
Umm Adam

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    wo 25 nov - 5:43

wa aleikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh lieve noor,

zou deze dua zoals beschreven door ugthi yasmin misschien ook voor jou iets zijn. je zou het in shaa allah kunnen opzeggen als je zulke muziek in je hoofd hoort als je wil slapen.
en als je overdag muziek hoort, kan je dan niet koran reciteren of koran aanzetten op youtube bijvoorbeeld. in shaa allah helpt het de shaytan te verjagen met die muziek.

maa shaa allah goede voornemens lieve noor, ik heb trouwens nooit mama's die tablets meenemen. meestal alleen bij hun thuis dat ze het gebruiken. alleen mijn moeder laat mijn zoontje swipen ofzo op de iphone.
daaraan zie je ook hoe snel kinderen leren, je hoeft ze echt niet de hele dag met de i- pad te laten zitten zodat ze ermee handig worden.
mijn zoontje mag alleen op haar i-phone als ik ga bidden, maar toch weet hij al hoe het moet maa shaa allah.

klopt wat je zegt over tekenfilms, een zuster had laatst ook wat tekenfilms 'gescreend' ook een over een diertje, weet niet meer precies welke misschien wel een pinguin, die dan stout ging doen. hij moest tanden poetsen en hij wilde liever limonade, dan ging hij limonade doen in zijn beker van het tandenpoetsen, daarover liegen etc.

er zijn inderdaad wel islamitische filmpjes, maar op dit moment zie ik er geen meerwaarde van. je kan ook islamitische boekjes lezen, maar dat is persoonlijk. iedere mama maakt natuurlijk haar eigen keuze en het hangt ook van je kindje af.

liefs sannae
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: ruqya of bescherming tegen muziek    

ruqya of bescherming tegen muziek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Moslima's Online :: Roeqya-
Ga naar: