Moslima's Online
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Moslima's Online

Wij zijn: zusters omwille van Allah, samen op het pad van Allah, elkaar helpend naar de tevredenheid van Allah, samen opweg naar al-Djannah, bi idhnillaah!
 
PortaalPortaal  IndexIndex  PublicationsPublications  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Het forum op je smartphone of tablet? Download de app TopicIt en maak een account met hetzelfde e-mailadres als waar je je mee registreerd hebt op het forum

 

 Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Hayat
Admin
Admin
Hayat


Aantal berichten : 1555
Registratiedatum : 09-09-14
Woonplaats : Steenwijk

Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Empty
BerichtOnderwerp: Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan   Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Emptydo 18 sep - 8:10

Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Z




Bescherming tegen tovenarij (boze oog en shaytaan)



Eerste bescherming:
ajwa dadels

Je eet zeven ajwa dadels op je nuchtere maag, liefst dadels van Medina, of anders om het even welke ajwa dadels die je vindt.
De Profeet zei: Degene die 's morgens zeven ajwa dadels eet, zal die dag door geen enkel vergif of tovenarij geschaad worden (Al-Bukhari 10/249)

Tweede bescherming:
Zich ritueel wassen

Tovenarij heeft geen enkel effect op de moslim die in staat van rituele reinheid is, omdat hij beschermd wordt door de Engelen op bevel van de Meest Genadevolle.

Ibn 3Abbas overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) gezegd heeft :
Reinig jullie lichamen, moge Allah jullie reinigen, want er is geen aanbidder die de nacht in rituele reinheid doorbrengt zonder dat een Engel in zijn aanwezigheid de nacht doorbrengt.
Er is geen moment tijdens de nacht dat hij zich omdraait, zonder dat de Engel zegt :
O Allah, vergeef Uw aanbidder, want hij heeft de nacht in rituele reinheid doorgebracht. (At-tabarani, zie sahih al jami' 3936)


Derde bescherming:
Het gebed in groep

Het gebed in groep verrichten zorgt ervoor dat de moslim zich beschermt tegen de Duivel. Als hij dit verwaarloost staat hij de duivel toe om hem te overheersen. Als hij hem overheerst, treft hij hem met bezetenheid, tovenarij en andere zaken die de duivel kan doen.

Abu Ad-darda overlevert dat hij de Profeet (vrede zij met hem) heeft horen zeggen:
Er zijn geen drie personen in een dorp of op het platteland die het gebed niet (in groep) verrichten zonder dat de Duivel hen beheerst. Houd je dus vast aan de groep, want de wolf valt het afgedwaalde schaap aan. (Sahih abu dawud, 556)

Vierde bescherming
's nachts waken in gebed

Degene die zichzelf tegen tovenarij wil beschermen, moet daarvoor een deel van de nacht in gebed doorbrengen. Hij mag deze daad niet verwaarlozen, want als je het waken in gebed verwaarloost laat je de duivel toe om je te beheersen, en als de duivel je beheerst kan tovernarij een invloed hebben.

Ibn Mas'ud overlevert dat ze de Profeet (vrede zij met hem) vertelden over iemand die de hele nacht geslapen had tot zondopgang, en daarna was hij pas opgestaan om het gebed Al-Fajr te verrichten (daarmee bedoelt hij dat het moment om Al-Fajr te bidden voor zonsopgang is, en niet erna).
De Profeet (vrede zij met hem) zei over deze persoon : De duivel heeft in zijn oren geürineerd (Al-Bukhari & Muslim)

Said b.Mansur overlevert volgens Ibn Omar (radiya allahu anhu)
Al wie slaapt zonder het Al-Witr gebed te verrichten, zal bij zonsopgang wakker worden met rond zijn hoofd een koord van ongeveer zeventig el. (Al-Fath 3/25)

Vijfde bescherming:
De smeekbede voor je in het toilet binnen gaat

Dit is een verplichting, want de duivel profiteert ervan dat de moslim zich in deze onreine ruimte bevindt, namelijk de verblijfplaats van de duivels, om zijn lichaam in bezit te nemen.

Er wordt overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) vóór hij in het toilet binnenging, het volgende zei: O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de onreine satans, mannelijk en vrouwelijk. (Al-Bukhari en Muslim)

Zesde bescherming 
de smeekbede vóór je met het gebed begint.

Jubayr Ibn mut3im overlevert dat hij de Profeet (vrede zij met hem) heeft zien bidden en heeft horen zeggen:
Allah is de Allergrootste, en volstrekte lof zij Allah, en de prijzingen zij Allah in de ochtend en de avond (3x). Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de vervloekte duivel, tegen zijn influisteringen, zijn adem en zijn leugen.
(Abu Dawud, authentiek verklaard door Al-Albani in Thakrij Al-Kalim At Tayyib, 55)


Zevende bescherming:
De smeekbede over de echtgenote na het voltrekken van het huwelijk

Nadat het huwelijk is voltrokken, is het goed om je rechterhand op het voorhoofd van je echtgenote te plaatsen, en te zeggen:
O Allah, ik vraag U het goede van haar en het goede dat U in haar geschapen heeft, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwade van haar en het kwade dat U
in haar geschapen heeft
(Overgeleverd door Abu Dawud en authentiek verklaard in Takhrij Al-Kalim At-Tayyib 151 door Al-Albani)

Achtste bescherming:
Het echtelijk gebed

Abdullah Ibn Mas3ud (radiya allahu anhu) heeft gezegd: Als je echtgenote bij jou komt (namelijk de eerste dag) vraag haar dan om achter jou twee gebedseenheden te verrichten en zeg: O Allah, geef mij zegening in mijn familie en geef hen zegening in mij; O Allah, verenig ons in het goede, en als U ons scheidt, scheid ons dan in het goede.
(Overgeleverd door At-Tabarani en authentiek veklaard door Al-Albani)

Negende bescherming:
De smeekbede vóór de seksuele daad

Ibn a3bbas (radiya allahu anhu) overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd :
Als een van jullie zijn echtgenote benadert en zegt: In de naam van Allah, O Allah houd de duivel van ons vandaan en houd de duivel weg van de gunst die U aan ons geeft; en als er een kind voortkomt ( uit deze betrekkingen ), dan zal de duivel het niet schaden.
(Overgeleverd door Al Bukhari en Muslim)

Tiende bescherming:

Je ritueel wassen voor het slapengaan en het Troonvers (Ayat al Kursie)reciteren en daarna Allah gedenken tot je in slaap valt.

Het is bekend dat de duivel tegen Abu Hurayra zei: Wie het Troonvers reciteert voor het slapengaan, blijft onder de bescherming van Allah en geen enkele duivel zal hem benaderen tot de volgende ochtend
Het is hierover dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: Hij heeft de waarheid gesproken terwijl hij een grote leugenaar is"(Overgeleverd door Al Bukhari, zie Al-Fath 4/487)

Elfde bescherming:

Na het gebed van Al-Fajr de volgende smeekbede reciteren :
Er is geen God dan Allah, Hij is de Enige, die geen deelgenoten kent. De Heerschapppij behoort aan Hem en alle lof behoort Hem toe. En hij heeft macht over alle zaken.

Deze smeekbede moet 100x herhaald worden, want er werd overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) gezegd heeft over degene die dit doet:
Hij zal de beloning krijgen van het bevrijden van 10 slaven. Er worden voor hem honderd goede daden opgeschreven en honderd zonden worden uitgewist. Bovendien is het voor hem ook een bescherming tegen Satan gedurende heel die dag tot de avond. Niemand kan beter doen dan hij, behalve degene die naast het zeggen van deze woorden meer goede daden verricht heeft ''(Overgeleverd door Al-Bukhari en Muslim)


Twaalfde bescherming:

Bij het binnengaan in de moskee, moet je zeggen :
Ik zoek mijn toevlucht bij de Almachtige Heer, en bij Zijn Edele Gezicht, bij Zijn oneindige Heerschappij en tegen satan de verworpene".

De Profeet (vrede zij met hem) zei hierover het volgende :
Als je dit zegt, zegt de duivel : Hij is gedurende heel de dag tegen mij beschermd
(Overgeleverd door Abu Dawud en authentiek verklaard door Al-Albani)


Dertiende bescherming:

's Morgens en 's avonds drie keer herhalen: In de naam van Allah die met Zijn naam niets op aarde en niets in de hemel schade berokkent, en Hij is de Alhorende, de Alwetende."
(Overgeleverd door At-Tirmidhi die gezegd heeft: het is een geldige authentieke hadith)

Veertiende bescherming:

Als je je huis verlaat, moet je zeggen: In de naam van Allah, ik heb mijn vertrouwen in Allah gesteld, er is geen macht en geen kracht buiten Allah.

Als je dit zegt, word er voor je zaken gezorgd, je wordt beschermd en geleid, en de duivel verwijdert zich van jou en zegt tegen een andere duivel: Wat kan je doen tegen een man die geleid wordt. voor wiens zaken gezorgd wordt en die beschermd wordt?
(Overgeleverd door Abu Dawud, 4/325 en At-Tirmidhi, 5/154 die haar geldig en authentiek verklaard heeft)

Vijftiende bescherming:

's Morgens en 's avonds zeggen: Ik zoek mijn toevlucht bij de perfecte woorden van Allah tegen het kwade dat Hij geschapen heeft. (Muslim)

Dit zijn dus erg nuttige vormen van bescherming tegen tovenarij, en zelfs tegen de betovering van het knopen, op voorwaarde dat al deze smeekbedes verricht worden met zekerheid, oprechtheid en in de overtuiging van het monotheisme.

Bron: De genezing van Tovenarij en het Boze Oog volgens de Koran en de Authentieke Sunna.
Door Shaykh Wahid Abdussalam Bali
Terug naar boven Ga naar beneden
Oem Ibrahiem
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 1116
Registratiedatum : 12-09-14

Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan   Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Emptywo 26 nov - 9:05

:bis:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tvquran.com/en
Oem Ibrahiem
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 1116
Registratiedatum : 12-09-14

Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan   Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Emptyvr 6 nov - 21:55

:up:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tvquran.com/en
Gesponsorde inhoud





Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan   Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bescherming tegen tovenarij, boze oog en shaytaan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jaloezie en het boze oog
» Het boze oog is waar!
» Wist je dat? Het boze oog
» Handleiding tegen sihr, bezetenheid & het boze oog
» Audio: Hoe kan je je ontdoen van tovenarij ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Moslima's Online :: Sihr-Bezetenheid-Boze oog-
Ga naar: