Moslima's Online
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Moslima's Online

Wij zijn: zusters omwille van Allah, samen op het pad van Allah, elkaar helpend naar de tevredenheid van Allah, samen opweg naar al-Djannah, bi idhnillaah!
 
PortaalPortaal  IndexIndex  PublicationsPublications  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Het forum op je smartphone of tablet? Download de app TopicIt en maak een account met hetzelfde e-mailadres als waar je je mee registreerd hebt op het forum

 

 Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Sandra*

Sandra*


Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 12-09-14
Leeftijd : 50
Woonplaats : Overijssel

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyvr 17 okt - 1:32

:b:
Zeg geen maa shaa Allah voor iemand. Hier wordt uitgelegd hoe je van al ayn af kan komen(met de wil van Allah) die iemand je waarschijnlijk gegeven heeft.

Terug naar boven Ga naar beneden
Oum Yasmin

Oum Yasmin


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 12-09-14
Woonplaats : Zuid Holland

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyvr 17 okt - 1:59

Salaam aleikoum wa rahmatuAllah,

SoubhaanAllah 'maashaAllah' zit er zo ingebakken bij velen, ook bij mij hoor. Heb wel eens eerder een stukje daarover gehoord, misschien was dat dit wel.
Niet dat ik het niet wil geloven, maar ik zou graag meer bewijs willen hebben, ahadith en dan ook in het arabisch als het kan of andere lezingen ofzo.
Ik heb al eens een keer getracht om het op islamqa op te zoeken maar helaas zonder resultaat.
Ik zou dit fragment graag door willen sturen, maar ik verwacht dan veel reacties dus vandaar. Zou iemand me willen helpen met zoeken?
BarakaAllahu feekunna.

flowe
Terug naar boven Ga naar beneden
Hayat
Admin
Admin
Hayat


Aantal berichten : 1555
Registratiedatum : 09-09-14
Woonplaats : Steenwijk

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyvr 17 okt - 8:56

Bismillah,
Salaam aleikom wa rahmatoe allahi wa barakatoho lieve zusters

Sandra, baarak Allaahoe fiekie voor het delen :lllove:

Noor, hier nog een stukje hierover

Bescherming tegen jaloezie en het boze oog

Gewapend met de kennis over hetgeen jaloezie veroorzaakt, dienen we onze uiterste best te doen om te voorkomen dat we hierin vervallen. We dienen hard te werken om deze negatieve factoren uit onze levens te verwijderen en we dienen alle wegen te blokkeren die hiertoe leiden, de wegen die naar vernietiging leiden.

Het boze oog is als een pijl uit de ziel van degene die jaloers is, die hij lanceert op degene waarop hij jaloers is. Soms raakt het hem en soms mist het zijn doel. Als het doel kwetsbaar en onbeschermd is, dan zal het hem beïnvloeden, maar als het doel behoedzaam en bewapend is, dan zal die pijl geen effect op hem hebben en kan deze zelfs terug komen naar degene die hem afgeschoten heeft.

Moslims dienen zich te beschermen tegen de shayaatien (duivels) onder de djinn en de mensen, door een sterk geloof in Allah de Verhevene te hebben en door hun vertrouwen in Hem te stellen (tawakkoel) en door toevlucht te zoeken bij Hem. De Soennah beveelt ons aan om enkele dingen te doen die ons helpen in deze poging.

Sommige mensen zeggen wanneer zij iets zien wat zij leuk vinden: “Maa shaa-e Allaah, Laa Qoewwata iella biellaahie (dat wat Allah voorbeschikt heeft vind plaats, er is geen kracht behalve door Allah's verlof)." Zij nemen hiervoor als bewijs een aayah van Soerat Al-Kahf en een h'adieth.

De aayah in kwestie is: “En had jij maar, toen jij je tuin binnentrad, gezegd: “Maa shaa-e Allaah, Laa Qoewwata iella biellaah”…” [Soerat Al-Kahf (18), aayah 39] Echter, dit is geen bewijs (daliel), omdat het onderwerp van de aayah niets te maken heeft met h'asad (jaloezie); in feite vernietigde Allah zijn tuin vanwege zijn koefr (ongeloof) en overtreding. De h'adieth in kwestie, is verhaald door Anes ibn Maalik (moge Allah tevreden zijn met hem), die zei dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Een ieder die iets ziet dat hij begeert en vervolgens zegt: “Maa shaa-e Allaah, Laa Qoewwata iella biellaahie,” het boze oog zal hem niet beïnvloeden.” Echter, deze h'adieth is da'ief djiddan (zeer zwak).

Al-Haythami heeft gezegd: “Het is verhaald door al-Bazzaar van een overlevering van Bakr al-Hoedhali, die da'ief djiddan is.” (Madjma' al-Zawaa'id, 5/21) En Allah de Verhevene weet het beste.

We dienen Allah de Verhevene eerder te smeken om die persoon te zegenen, door te zeggen: “Allaahoemma baarik fieh (O Allah, zegen hem).” De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Een ieder van jullie die zijn broeder ziet met iets dat hem behaagt, dient Allah te smeken om hem er mee te zegenen.” [Moesnad Ah'mad (15550) en Soenan Ibn Maadjah (3509)]

Een man kan bijvoorbeeld zijn vrouw schade berokkenen door naar haar te kijken en haar schoonheid op te merken en haar te bewonderen, zelfs al zegt hij niet tegen haar: “Jij bent zo mooi.” Het is moestah'ab (aanbevelenswaardig) voor hem om te zeggen: “Allaahoemma baarik fiehaa (O Allah, zegen haar).”

Er zijn diverse middelen voor ons, in overeenstemming met de Soennah, om Allah te smeken voor Zijn bescherming tegen het kwaad van degenen die jaloers zijn op ons.

Volledige artikel in te lezen op:http://www.uwkeuze.net/Artikelen/Verrijk%20uw%20kennis/Jaloezie%20en%20het%20boze%20oog.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Oum Yasmin

Oum Yasmin


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 12-09-14
Woonplaats : Zuid Holland

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyza 18 okt - 0:18

Aleikoum salaam wa rahmatuAllah,

JazaakiAllahu gairan voor de aanvulling Oem Abdullah.
Heb zelf ook nog iets gevonden dus voor de geïnteresseerden zal ik het hier ook even posten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sandra*

Sandra*


Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 12-09-14
Leeftijd : 50
Woonplaats : Overijssel

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyza 18 okt - 3:27

Wa aleikoem salaam wa rahmathoellaahi wa barakathoe,

Wa feekie barak Allah Oum Abdullah bloemen

Djazak Allahoe ghair beide zusters voor de aanvullende informatie!

En een upje want het is wel heel belangrijke info, moge Allah ons allen hieruit profijt laten halen. Amien.



Terug naar boven Ga naar beneden
Oem Ibrahiem
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 1116
Registratiedatum : 12-09-14

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyza 18 okt - 7:16

Assalaamoe aleikoem Noor

subhanAllah dat laatste in het filmpje van sheikh ibn al Uthaymien kende ik niet. Weet jij of iemand of die overlevering ergens te vinden is?
Over labbaik innal aysh ayshul aakhirah...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tvquran.com/en
Oum Yasmin

Oum Yasmin


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 12-09-14
Woonplaats : Zuid Holland

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyza 18 okt - 7:48

Aleikoum salaam Oem Ibrahim,

Nee, ik ook nog nooit van gehoord, maar wie zoekt zal vinden inshaAllah dus ik zal zsm eens aan de slag gaan :lk:

flowe
Terug naar boven Ga naar beneden
Oum Yasmin

Oum Yasmin


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 12-09-14
Woonplaats : Zuid Holland

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyza 18 okt - 10:13

Salaam aleikoum,

Ben ik weer. Wordt telkens teruggeleid naar het filmpje of die exacte tekst, in welke taal dan ook. Ook twee keer staat er dan een bron onder, maar dat is dan een arabische site.
Verder niets kunnen vinden, althans niet die specifieke hadith. :smiley19:

flowe
Terug naar boven Ga naar beneden
Umm Adam

Umm Adam


Aantal berichten : 1114
Registratiedatum : 12-09-14

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyzo 27 sep - 7:49

wa aleikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh,

dat 2e filmpje kan ik niet zien.

Is er iemand die hier een ander bewijs van heeft behalve uwkeuze.net.

Mijn man heeft er ook niet eerder van gehoord, volgens hem is barak Allahu fiek(ie) als dank. Maar tabarak Allah, moge Allah Soebhanahoe wa Ta'ala het zegenen. Of maa shaa Allah, zo heeft Allah soebhanahoe wa Ta'ala het geschapen.

wa Allahu Alim.

Ik heb ook gezocht of ik er iets anders over kon vinden, maar kon zelf ook niets vinden. Ook kan ik niet vinden of hij een geleerde is, er staat hij is een prediker, wa Allahu Alim.

liefs Sannae

Terug naar boven Ga naar beneden
Hayat
Admin
Admin
Hayat


Aantal berichten : 1555
Registratiedatum : 09-09-14
Woonplaats : Steenwijk

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyma 28 sep - 7:18

Salaam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuh

Heb je hier miss wat aan? Is eigenlijk hetzelfde als hierboven schaam

http://islamqa.info/en/7190
Terug naar boven Ga naar beneden
Umm Adam

Umm Adam


Aantal berichten : 1114
Registratiedatum : 12-09-14

Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Emptyma 28 sep - 17:44

wa aleikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh lieve oem Abdullah,

ja dat heb ik gisteren ook gevonden, djazak Allahu ghairan.

Het is een klein stukje waar het ook wordt vermeld. Mijn man is nog op zoek gegaan in het Arabisch maar hij komt tegenstrijdige dingen tegen (de ene geleerde zegt het anders dan de andere.). We blijven gewoon verder zoeken in shaa Allah, als ik meer weet laat ik het weten.

liefs Sannae
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!   Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Does Saying: "Ma sha Allah" prevent THE EVIL EYE | IMPORTANT REMINDER!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» DON'T SAY MASH ALLAH TO PREVENT EVIL EYE | by Ahmed Jibril
» Important facts about jinns
» Deel van Serie:Evil Eye& Jealousy
» Sign & symptoms of Magic] jinn possession] Eye evil
» Reminder: How Should Muslims Celebrate New Years Eve- Stay away from it

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Moslima's Online :: Sihr-Bezetenheid-Boze oog-
Ga naar: